Mijn eerste hairextensions blog

Hoi iedereen!

Ik ben met deze blog begonnen, om meiden te kunnen helpen met hun hairextensions. Op internetforums worden er namelijk honderd verschillende antwoorden gegeven op één vraag, zodat je bij twijfel nog verder van huis bent. Dit komt doordat er veel vrouwen op internet surfen die zelf hairextensions zetten en niet altijd even eerlijk zijn. De concurrentie is namelijk moordend op het gebied van hairextensions en iedereen wil zijn of haar eigen product en diensten verkopen. Ik zet zelf geen hairextensions, ik draag ze alleen al wel een hele tijd. Ik vind het gewoon heel belangrijk dat alle meiden veel plezier hebben van hun haar, want laten we eerlijk zijn: het is niet bepaald goedkoop!

Alle vragen zijn welkom, want ik heb al van alles met mijn extensions gedaan. Zo heb ik ze geverfd, ik heb ermee gezwommen en ik heb zelfs een aantal fouten gemaakt waardoor mijn haar er vreselijk uitzag. Hier heb ik alleen maar van geleerd, want ik weet nu precies wat ik wel en niet met mijn extensions moet doen.

Over mijn hairextensions

Ik heb een haarverlenging van 50 centimeter en ik heb 125 stuks in mijn haar. Van mezelf heb ik warm blond haar en deze kleur hebben mijn extensions ook. Ik heb wel een combinatie van twee kleuren, dit om het natuurlijke effect te bevorderen.Het merk dat ik in heb, heet ‘Euro So.Cap’. Alleen al over dit merk staat veel negatiefs op internet, maar zelf heb ik weinig klachten. De negatieviteit zou kunnen komen door de prijs van So.Cap: So.Cap zijn namelijk de best betaalbare hairextensions. Alleen de heel licht blonde kan ik niet aanraden, die zijn mij niet goed bevallen. Dan zou ik eerder aanraden het haar een tintje donkerder te verven, zodat de heel licht blonde niet nodig zijn. Vooral in de zomer zijn deze extensions heel moeilijk mooi te houden, al deed ik nog zo mijn best. Verder heb ik bij de kleur die ik nu heb totaal geen klachten, dus geloof niet alles wat op internet staat!

Mijn extensions worden gezet door Loes, in de salon ‘Totally Good Looking’ in Hengelo. Ik zal de link van haar website ergens plaatsen op deze blog. Ik heb totaal geen klachten over haar en ik ben dik tevreden. Bovendien ben ik erg te spreken over de kosten. Voor mijn totale verlenging ben ik E250 kwijt. Hier kun je dus echt niets van zeggen en is ook te betalen voor een arm studentje als ik ;).

Producten

  • Frizz Ease Daily Shampoo van John Frieda
  • Frizz Ease Conditioner van John Frieda
  • Andrelon Care&Repair haarmasker
  • New Wave ‘Smooth it!’ mousse
  • Andrelon Care&Repair serum
  • Anti Frizz wax van Etos
  • Mijn speciale hairextensionsborstel (gebruik NOOIT een gewone borstel, hiermee trek je, je extensions mee uit je haar!)

Qua producten is het per keer een beetje zoeken. Dit komt omdat So.Cap extensions gemaakt zijn van echt mensenhaar. Je extensions zijn dus telkens afkomstig van een ander persoon (een beetje een creepy idee, ik weet het!) en zoals je zelf weet, gebruikt ook ieder mens verschillende soorten haarproducten. Probeer dus verschillende soorten producten uit, zodat je uiteindelijk kunt gebruiken wat je het fijnst vind.

Voor zover mijn eerste blog. Zoals ik al zei: alle vragen zijn welkom, ik beantwoord ze met liefde. Toen ik twijfelde, werd ik namelijk gek van de internetforums en de concurrentiestrijd die daar heerste. Ik spreek alleen uit eigen ervaring en heb er geen belang bij een bepaald product aan te prijzen. Vragen staat dus vrij :).

Tot de volgende keer!

x Y

15 thoughts on “Mijn eerste hairextensions blog

  1. Hai
    leuke site!!
    Ik had een vraagje,
    ik heb blond krullend haar maar het ik heb wel zwak haar,
    nu wil ik graag langer haar.
    alleen het gaat niet zo snel,
    Kan ik met mijn haar wel extensions nemen of afwachten tot het lang word?
    groetjes as

    • Hoi Assy,

      Wat leuk, je bent de eerste die op mijn blog reageert!

      Ik heb zelf ook erg zwak haar en je zou best hairextensions kunnen nemen. Ik zou je echter wel aanraden, niet een aantal keer achter elkaar hairextensions te nemen. Die fout heb ik met mijn zwakke haar wel gemaakt en dit zorgde ervoor, dat mijn haar ontzettend was afgeknapt, hoewel ik wel heel veel aandacht besteedde aan de verzorging van mijn haar. Niet leuk dus.

      Je zou ook kunnen kiezen voor clip-in hairextensions. Heb je hier wel eens van gehoord? Dit zijn de extensions die ik zelf momenteel ook draag, omdat ik mijn haar wil laten ‘uitrusten’ van de permanente extensions. Ik heb ze zelf gekocht op een erg dure site, http://www.clipinextensions.nl. Ik ben alleen niet zo tevreden over deze site, omdat ze je niet serieus nemen als je een klacht hebt. Dit heb ik helaas gehad.

      Je zou eens naar een afrowinkel kunnen gaan, hier kun je jouw kleur en haarstructuur uitkiezen, het haar goedkoop kopen en er vervolgens zelf clipjes aannaaien.

      Misschien heb je nu al extensions, maar ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt! Als iets niet duidelijk is of je hebt vragen, stel je vragen gerust!

      Liefs,
      Yoni

  2. Hi Yoni ^^

    Ik ben blij dat ik je blog tegenkwam, echt super handig !
    Ik krijg binnekort ook extensions van Euro So.Cap (de eerste keer), dus dat is toch wel even spannend. Ik heb op je blog al veel informatie kunnen opdoen, maar ik heb toch nog een paar vraagjes :)(heb al veel gezocht, maar elke site zegt idd iets anders.
    Heb jij de shampoos en conditioners, speciaal voor extensions, gebruikt en maakt dat echt een verschil ?
    Heb jij een extensionborstel bij jouw kapsalon kunnen kopen en hoeveel kost die ongeveer ?
    Je zegt dat na de eertse keer extensions de schade ‘beperkt’ blijft, maar hoe erg is het dan toch nog ?

    Bedankt !!
    Groetjes, Demi

    • Hoi Demi,

      Wat leuk dat je binnenkort So.Cap extensions gaat zetten! Naar welke salon ga je? En fijn dat je wat aan mijn site hebt! Vind ik heel erg leuk om te horen! 😀

      Je vragen:
      1. Nee, die shampoo’s en conditioners heb ik nooit gebruikt en ik vind het eerlijk gezegd ook onzin om speciale shampoo te gebruiken. Je haar is echt human hair en zou daarom niet een compleet andere shampoo nodig moeten hebben, dan je eigen haar. Wel zou ik echt regelmatig (minstens 1 keer per week) een lekker voedend masker nemen. Dat zou voldoende moeten zijn. En ohja, was je haren niet te vaak! Ik deed het zelf om de dag.

      2. Ik heb mijn extensionsborstel toentertijd gratis van Loes gekregen, omdat ik mijn haarverlenging bij haar gedaan heb. Ik geloof dat deze borstels los ongeveer 7,50 kosten. Weet je wel hoe zo’n borstel eruit ziet?

      3. Bij mij was mijn haar bijna niet beschadigd na de eerste keer extensions. Wel is het haar waaraan je extensions bevestigd zaten, misschien iets afgeknapt. Je eigen haar valt hier weer overheen, dus eigenlijk geeft dit niets. Na een paar keer, begin je dit echter wel echt te zien. Wat kan helpen hiertegen, is flink vitamine B tabletten slikken. Iedere dag trouw één vitaminepil.

      Dat waren de vragen! Als er nog iets onduidelijk is, geef het vooral aan, dan zal ik je vragen nogmaals beantwoorden.

      Heeeel veel plezier met je extensions meid!

      Liefs,
      Y.

  3. Meiden, dit is precies de reden dat ik mijn blog ben begonnen. Niet om u Angela, maar zoals ik al had voorspeld, bent u zelf van een salon en gebruikt u mijn blog om uw eigen diensten en producten aan te bevelen. Daar is mijn blog niet voor bedoelt.

    Bovendien: het hebben en dragen van extensions is in elk geval niet goed voor je haar. Ik spreek uit eigen ervaring; mijn haar is er wel degelijk minder van geworden. Neem Victoria Beckham, een zeer rijke vrouw. Zij kan zich de beste behandeling permitteren. Ook haar haren zijn er minder van geworden. Nog een bekend voorbeeld is Amanda Balk van de Gouden Kooi. Leefde als een miljonair, maar haar haren zijn wel geheel kapot gegaan. Ik vind het erg fijn dat het voor u beter heeft uitgepakt, maar de haar van het een is nog niet het haar van een ander. Ik ga in elk geval niet met u discussiëren; dit is een blog voor meiden met vragen en ervaringen en deze blog is bedoelt om een en ander uit te wisselen.

    Veel succes en geluk met uw salon.

  4. Jeetje wat een frustratie heb toch ook echt een hele belangrijke tip gegeven over het uithalen de extensions, dit is namelijk heel bepalend voor het behoud van je eigen haren. Maar zal verder niks vermelden want je zit niet op reacties te wachten van mensen die echt al lang ervaring hebben met extensions sorry. Ik heb je foto gezien maar heb eerlijk gezegd wel mooiere kapsels en extensions gezien. Maar dat wil je waarschijnlijk ook liever niet horen.

    • Hallo Angela,

      Zoals ik in mijn blog reeds beschrijf, is het niet de bedoeling dat mijn blog een reclamepost wordt voor webshops en salons. Daar zijn al honderdduizend sites voor te vinden op internet, de mijne blijft wat dat betreft schoon. Daarom heb ik je vorige reactie niet goedgekeurd. Was dus niet persoonlijk hoor :). Ik zit best te wachten op reacties van mensen met ervaring, maar dan liever niet in de vorm van spam over de eigen salon of producten.

      Verder heb ik ook nooit beweerd dat ik het mooiste kapsel heb, het gaat er gewoon om dat meiden hier onderling kunnen praten over hun hairextensions. Voor de ‘leuk’ heb ik een foto van mijn eigen extensions laten zien. Overigens wel kinderachtig dat je dit op deze manier benoemd, want ik snap niet zo goed wat dat ermee te maken heeft, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Of aan jouw ‘frustratie’.

      Dus voor de volgende keer: reageer en lees zoveel je wilt, maar gelieve geen spam in de comments achter te laten. Daar zijn – zoals ik al zei – al honderdduizend websites voor in Nederland.

  5. Hee,

    Ik ben echt blij dat ik op jou site terecht ben gekomen.
    Ik had wat vraagjes voor je..

    Ik wil heel graag mn haar langer hebben dus wil ik graag extensions, maar omdat ik heel dik haar heb en best veel.. Zou het dan niet moeilijk worden met extensions omdat, ik veel haar heb? En heb golvend haar maar wil graag style haar en wil ik mn haar gewoon stylen wat voor soort extensions kan ik dan het beste nemen?
    Dan had ik nog een vraagje;$
    Ik heb best een moeilijke haar kleur heb het nog nooit geverfd omdat ik het zo mooi vind. Ik heb donkerbruin haar met een rooiegloed in de zon, er zitten blonde haartjes tussen, zwarte haartjes lichtbruine echt de standaard kleuren van het haar. Maar mn vraag was dus, zijn daar wel extensions voor want, het liefst wil ik mn haar niet verven.

    Gr. Rowena x

  6. Beste ik heb een verzoek om mijn blogs te verwijderen. Deze heb ik geplaatst in 2011 omdat ik van plan was om wat te gaan doen met extensions en wilde weten of er animo voor was. Maar helaas ben ik er na de opleiding niks mee gaan doen omdat ik te vaak en te veel migraine heb. Wel staan mijn blogs nog altijd op de site. Dit heeft geen zin dus heel graag verwijderen.
    Groet,
    Angela Bijnen

      • Beste beheerster,
        Zou je alle reacties waar mijn naam bij staat Angela Bijnen willen verwijderen. Er wordt mij namelijk verweten dat ik verkapte reclame zou maken. Ik heb GEEN extensions sallon. Ik heb wel de opleidingen gevolgd maar door mijn chronische migraine helaas niks mee kunnen doen. Dus ik zou graag willen dat mijn geplaatste berichtjes verwijderd worden. Dan weet je ook zeker dat het reageren niet als verkapte reclame bedoeld is.Alvast bedankt.

  7. hai hai ik moet vertellen dat ik erg ontevreden ben over de eurosocap extensions hoor? ik heb nu namelijk al 4jaar een abbonnement bij beauty by roos en de eerste 3jaar werkten hun met de original socap extensions daar was ik altijd erg over te spreken superdikke extensions en mooi volhaar! maar nu sinds een jaar werken ze met de eurosocap extensions en ik vindt het echt waardeloos! de eerste dag als het in je haar zit lijkt het supermooi en is het glad. dat komt waarschijnlijk vanwege de laag die er omheen zit.. maar na 1x wassen ziet het er heel erg dood en pluizig uit en het valt heel erg uit als je aan het fohnen of aan het stylen ben en het is een grote klittenbos! ik ben nu meer haren kwijt dan dat ik nu nog aan me extension heb zitten ik vindt dat een kwalijke zaak! ik betaal me eigen scheel elke maand aan me abbonnement die ik nu heb afgeloten helaas voor nog 1jaar omdat hun zomaar veranderd zijn van de originalsocap naar de eurosocap zonder het op de site te vermelden en ik heb de klachten al aan hun vermeld maar ze doen er niks mee!! ik vindt het zeer teleurstellend!! ik hoop ook echt dat er meerdere dames zijn die dit ervaren zodat er wat gedaan kan worden!! groetjes jo

    • Hoi Jo,

      Jeetje, wat vervelend! Het kost al een lieve duit, dan is het fijn dat het ook goed bevalt. Ik heb op dit moment ook Original So.Cap in plaats van Euro So.Cap en het bevalt mij ook stukken beter. Is er inmiddels iets aan gedaan? En hebben andere meiden hier ervaring mee?

  8. hoi hoi!
    ik moet zeggen dat ik erg gerustgesteld ben door jou blog!
    alleen ik moet wel zeggen dat van de haarbeschadigingen blijft rondspoken.
    ik krijg extensions van indian gold.
    ik heb wel veel onderzoek gedaan en eigenlijk wel veel goede reacties gezien.
    weet jij meer van dit merk?
    ik heb heel dun krullend haar van mezelf en heb daarom ook besloten om extensions te nemen met een het nieuw clip systeem dat je ze met een ringetje laat vastzetten en niet met wax.
    zou dit veel verschil maken voor mijn gevoel wel!
    nou alvast bedankt voor je tijd super blog!

    groetjes Rosalie

Plaats een reactie