Hairextensions: verschillende soorten

Misschien heb je nog geen hairextensions en zoek je naar de soorten extensions die je kunt nemen. Wat past het beste bij jou?

Als eerste wil ik wax-extensions behandelen. Dit zijn losse extensions die aan je haar worden bevestigd door middel van wax. De wax wordt dan verhit en op die manier ‘kleeft’ de wax vast aan je haar. Na een tijdje harden de waxjes en dan zitten ze helemaal vast. Dit betekent dat je deze extensions er niet uit kunt halen aan het einde van de dag, maar dat ze er altijd in zitten, ook als je onder de douche stapt of als je wilt zwemmen. Sommige mensen vragen zich af of het extensions zetten pijn doet. Nee! Extensions zetten doet absoluut geen pijn. Deze extensions moet je na uiterlijk vier maanden eruit laten halen, langer blijven ze niet zo mooi en bovendien is dit slecht voor je eigen haar, omdat je eigen haar gewoon doorgroeit. Dan blijf je makkelijker met je vingers of met je borstel achter de waxjes hangen en hierdoor trek je, je haren uit. Deze extensions zijn ideaal als je gewoon eens een aantal maanden met lang haar wilt lopen, of omdat je meer volume wilt creëeren in je haar.

Zo zien wax-extensions eruit, als ze aan het haar zijn bevestigd.

Dan zijn er nog microring extensions. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier zelf geen ervaring mee heb. Misschien heeft iemand anders ooit microring extensions gedragen? Microringextensions worden door middel van een ringetje aan je haar bevestigd. Vervolgens wordt het ringetje ‘dichtgeknepen’ totdat de extension goed vastzit aan je eigen haar. Ook deze extensions kun je er niet zelf uithalen aan het einde van de dag, dus je zult met je extensions moeten zwemmen en douchen. Het voordeel van microringextensions is dat je deze extensions langer kunt dragen. De microringetjes kunnen namelijk vervangen worden, waardoor je extensions opnieuw kunt plaatsen. Ik vond het zelf echter erg prettig mijn extensions om de vier maanden te vervangen, omdat ik persoonlijk vind dat het haar minder mooi word na een tijdje. Een lekkere bos vers haar erin vond ik erg prettig. Ook een voordeel is dat er geen hitte aan te pas komt bij het zetten. Dit beschadigd je haar minder. Verder zijn de extensions hetzelfde als wax-extensions, je kunt er dus alleen voor kiezen om een langere tijd met deze extensions te lopen.  Je moet wel na vier maanden je ringetjes laten vervangen. Ik zou zelf aanraden niet langer dan 8 maanden met deze extensions te doen, daarna zijn ze waarschijnlijk niet mooi meer.

Dit zijn microringextensions. Grote ringen he? Die worden helemaal aangetrokken- en geknepen, totdat er een microringetje overblijft.

Dan hebben we nog een ‘weave’. Een weave is een strook met haar, dat vast wordt genaaid aan je eigen haar. Ik heb zelfs wel eens gehoord dat er mensen zijn, die hun weave laten vastnaaien aan hun hoofdhuid! Iew! Dat zou ik je dus niet aanraden.

1 thoughts on “Hairextensions: verschillende soorten

Plaats een reactie